• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Det var en riktigt dålig liknelse.

Ja, jag är också besviken och irriterad på hur dom skött det här. Men vi som har fått 25.000 beviljat har fått de pengarna mot en Creditsafe. Om dom under testperioden, som dom själva redan från början kallade det, kommit fram till att Creditsafe inte räcker så är det väl upp till dom.

Jag kommer vara tvärkörd via Bisnode och det är irriterande eftersom jag hoppats på den här produkten, men lite jävla förnuft kan väl ändå den här diskussionen ha??
Du har såklart rätt, fel av mig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Johan W

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
23 Oktober 2018
Meddelanden
288
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Tankarna för mig till Onea och Vivus som utan förvarning rapporterade till UC, det ingick väl inte i avtalet vid tecknandet? Är det rätt o riktigt?
DÄR pratar vi däremot om kundförakt, och i mina ögon avtalsbrott (har tyvärr inte den juridiska kunskapen för att kunna avgöra om det ör det eller inte.

Men att låna ut till ockerräntor och sen ha mage att inrapportera till UC flera månader efter lånet gavs. Det är kundförakt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det var en riktigt dålig liknelse.

Ja, jag är också besviken och irriterad på hur dom skött det här. Men vi som har fått 25.000 beviljat har fått de pengarna mot en Creditsafe. Om dom under testperioden, som dom själva redan från början kallade det, kommit fram till att Creditsafe inte räcker så är det väl upp till dom.

...fast vissa har ju åkt på en Bisnode EFTER att ni har fått lånet och en individ skrev till och med att han fått en UC på sig...
 

Johan W

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
23 Oktober 2018
Meddelanden
288
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
...fast vissa har ju åkt på en Bisnode EFTER att ni har fått lånet och en individ skrev till och med att han fått en UC på sig...
Fast det med Bisnode var väl i samband med förfrågan om utökning och med medgivande att Bisnoden skulle tas?
UC:n har jag missat helt.
 

Johan W

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
23 Oktober 2018
Meddelanden
288
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Jag stör mig mest på att det orkas gnälla så in i helvete på ett bolag som detta med tanke på all skit som finns i den här branschen och är minst 1000 ggr värre.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag är övertygad om att den som fått en UC tagen, kan få bort den, genom att meddela dom!
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag stör mig mest på att det orkas gnälla så in i helvete på ett bolag som detta med tanke på all skit som finns i den här branschen och är minst 1000 ggr värre.

Räntan är super om man jämför med andra bolag! Det är ett stort plus. Tror att folk är mer besvikna på att aktören gör reklam för något dom inte kan och kommer att erbjuda...
 
B

Bellis

Gäst
Poäng: 0
Jag stör mig mest på att det orkas gnälla så in i helvete på ett bolag som detta med tanke på all skit som finns i den här branschen och är minst 1000 ggr värre.
Ja visst, självklart. Men tror gnället uppstår pga att man är besviken på att produkten som skulle erbjudas inte uppfylldes
 
C

credway

Gäst
Poäng: 0
Ja, det visste man ju :) Klart en ny aktör inte kan låna ut stora krediter med creditsafe haha, det kunde vi räknat ut direkt. Ni som är missnöjda kan glömma getdivide, det är ett lån för människor som redan har pengar. Mitt råd till er som har behov att snabba cash: betala tillbaka getdivide-krediten och ta ett lån där det är okey med flertalet förfrågningar typ credway. Räntan har mindre betydelse 2% eller 30% bara man får låna.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 454
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Ja, det visste man ju :) Klart en ny aktör inte kan låna ut stora krediter med creditsafe haha, det kunde vi räknat ut direkt. Ni som är missnöjda kan glömma getdivide, det är ett lån för människor som redan har pengar. Mitt råd till er som har behov att snabba cash: betala tillbaka getdivide-krediten och ta ett lån där det är okey med flertalet förfrågningar typ credway. Räntan har mindre betydelse 2% eller 30% bara man får låna.

Räntan har mindre betydelse?
Idiot på riktigt?

Credway är ett skitlån
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp